Handelsbetingelser

FRI FRAGT VED KØB OVER DKK 499,- TIL DANMARK

Her finder du handelsbetingelserne for køb hos luxoliving.dk. Alle betingelser er samlet på denne side, så du nemt kan få et overblik over dine lovmæssige rettigheder samt de særlige betingelser vi tilbyder dig som kunde.

- FRAGT & LEVERING
- BESTILLING
- RETURRET/FORTRYDELSESRET
- RETURNERING
- REKLAMATIONSRET
- PERSONDATAPOLITIK
- DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER
- SÆRLIGT OM BUTIKSSALG
- ER DE I TVIVL
- COOKIES
- LOGSTATISTIK
- GENERELLE OPLYSNINGER
- OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER
- STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

FRAGT & LEVERING (Fri levering ved køb over DKK 499,-*)

Luxo Living leverer alle ordre fra dag til dag på hverdage, hvis du har afgivet bestilling før kl. 13.00 og at de(n) bestilte varer er på lager. Skulle varen modforventning ikke være på lager, modtager du besked med det samme.

Hos Luxo Living betaler du ikke nogle gebyrer til ekspedition eller betalingsgebyrer.

Vi har sammensat nogle fragtmuligheder, som er hurtige, billige og fleksible. Du har mulighed for at vælge den fragtmetode, der passer dig bedst. Du kan vælge mellem følgende.

Levering til valgfrit udleveringssted - GLS  (19,- gratis over 499,-)

Vælg udlevering til et valgfrit udleveringssted, det er nemt og billigt. Du kan vælge mellem mange forskellige muligheder, vælg denne mulighed og skriv dit postnummer ind, så får du alle de muligheder der er for steder hvor pakken kan afhentes i dit område. Hvis du indtaster dit mobiltelefon nummer, så modtager du en SMS med info når pakken er klar til afhentning. Ønskes levering med Post Nord er prisen DKK 29,-

Levering til Erhverv - GLS (29,- gratis over 499,-)
Spar penge og undgå en tur på posthuset, få pakken sendt direkte til dit arbejde. Ønskes levering med Post Nord er prisen DKK 39,-

Levering til Privatadresse (59,- gratis over 999,-)
Post Nord leverer pakken direkte hjem til dig. Vær opmærksom på at hvis du ikke er hjemme når Posten er der, skal du selv afhente pakken på posthuset.

Afhentning I Butik (gratis uanset beløb)
Du kan også vælge at afhente din ordre I vores forretning I Herning. Vælger du denne metode er det gratis, og vi sender en mail eller SMS når pakken er klar til afhentning.

Ved bestilling af møbler, skrøbelige produkter samt større varer, så forbeholdes retten til at sende ordren med fragtmand. Dette er selvfølgelig  gratis, hvis ordren er over DKK 499,- Bemærk at fragtmanden leverer alle varer ved fortovet. Så ønskes der hjælp til at få forsendelsen løftet ind, så er det noget man som kunde selv skal sørge for.

* Gratis levering over 499,- gælder kun fragtmulighederne, valgfrit afhentningssted samt forsendelser til erhverv. Pakker med omdeling betegnes som en ekstra service og koster 59,- Er dog gratis ved køb over 999,-

BESTILLING

På luxoliving.dk kan du bestille alle varer som vises på vores hjemmeside. Måtte du have spørgsmål eller forespørgsler til nogle varer som vi ikke viser på vores hjemmeside, så er du altid velkommen til at kontakte os på tlf.: +45 70 22 32 92 eller på info@luxoliving.dk

Alle priser er inkl. 25% moms og er i danske kroner. Der tages forbehold for tastefejl samt udsolgte varer. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

BETALING

Hos luxoliving.dk har du mulighed for at betale med følgende betalingskort:

- Dankort
- Visa Dankort
- MasterCard
- Visa Electron
- Maestro
- Efter aftale (kun erhverv)
- Kontant (kun butikssalg)

Der tages IKKE gebyr ved betaling på Luxo Living.

Betales der med betalingkort er du sikret mod misbrug. Vores webshop benytter SSL (Secure Socket Layer) I vores betalingssystem, dermed er du godt sikret, så du roligt kan handle på nettet. De data, du sender i forbindelse med et køb som betales med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Luxo Living eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes fra Luxo Living. Luxo Living kan aldrig trække et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

Betalingsmåde 'EFTER AFTALE' kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt De i forvejen har opnået en betalingsaftale med Luxo Living. Ønsker De en sådan aftale kan det for private virksomheder og offentlige virksomheder kontakt os da, pr. Telefon +45 70 22 32 92.

RETURRET/FORTRYDELSESRET

30 DAGES FULD RETURRET

Skulle de fremsendte varer ikke leve op til dine forventninger, kan du sende din ordre retur og få pengene tilbage. Varen skal dog returneres I væsentligt samme stand og I original emballage. Er det returnerede blevet medført en forringelse af salgsværdien, krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. Alle varer som ønskes returneret, skal sendes retur senest 30 dage efter modtagelsen.

Ved returnering skal der vedlægges kopi af faktura/ordrebekræftelse. Beskriv venligst hvorfor varen returneres, pengene tilbageføres på det betalingskort der er benyttet ved køb. Ønskes pengene indsat på anden konto, så skriv venligst bank oplysninger hvorpå pengene ønskes indsat. Vi fremsender ikke check eller kontanter. Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen.

Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. Alle returvarer skal sendes til nedenstående adresse:

Luxo Living
Hammershusvej 8
7400 Herning

Bemærk venligst at vi ikke modtager returpakker som sendes pr. Efterkrav og lignende.

Luxo Living returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du hos os.

Fortrydelsfristen udløber 30 dage efter den dag du;
a)har modtaget din vare

b)får den sidste vare I fysisk besiddelse, når det drejer sig on en aftale om flere forskellige varer, some r bestilt I én ordre, og som leveres enkeltvis

c)får det sidste parti, eller den sidste del I fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelsen skal gives til følgende: info@luxoliving.dk el. Tlf. Nummer 70223292. I din meddelse skal du gore os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standartfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din vare og nederst I dette dokument.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidigt at give os tydelig meddelelse om dette.

RETURNERING

Skulle du fortryde dit køb, er det rigtig nemt at returnere varen tilbage til os.
Du skal udfylde din returneringwww.luxoliving.dk/retur og sende din vare retur til os. Varen skal sendes senest 30 dage efter modtagelse. Du kan nemt tilkøbe en returlabel i samme omgang, som du laver din returnering til os - følg blot anvisningerne på vores returside. Returlabel koster 49,-.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt uden omdeling.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind i original emballage og tilstand, som da du modtog dem. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Er varen prøvet udover beskrivelsen herover, betragter vi den som brugt, og du vil ved fortrydelse af købet kun få en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Ønsker du at returnere varer som eksempelvis møbler, der i kraft af deres volumen ikke kan sendes med normal post, anbefaler vi, at du kontakter et fragtfirma til returnering af dine varer.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis beløbet på varerne tilbage. Er der tale om værdiforringelse hæfter du for dette, og det fratrækkes købsbeløbet.
Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, refunderer vi hele betalingen; herunder leveringsomkostninger - medmindre der er tale om ekstra omkostninger som følge af eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder.

Vi gennemfører tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb, medmindre andet er anført i returneringen. Vi kan tillade os at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur hos os, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

REKLAMATIONSRET

Der ydes altid 24 måneders reklamationsret, på produkter købt hos luxo Living. De 24 måneder gælder fra den dag du har modtaget varen. Måtte der modforventning være nogle problember med de(n) modtaget varer betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Skulle der blive brug for at reklamere så skal dette gøres inden rimelig tid efter at du har opdaget fejl eller mangler ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du som kunde måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Hvis du ønsker at reklamere over et modtaget produkt, så send venligst en mail med beskrivelse af fejlen til info@luxoliving.dk
Så finder vi ud af hvordan reklamationen skal behandles. Skal produktet sendes retur skal det ske til følgende adresse:

Luxo Living
Hammershusvej 8
7400 Herning
Mrk.: Reklamation

Når du returnerer en varer, bedes du venligst beskrive fejlen på fakturaen.

Bemærk venligst at vi ikke modtager returpakker som sendes pr. Efterkrav og lignende.

PERSONDATAPOLITIK

Luxo Living indsamler og behandler en række personlige oplysninger om dig.

Herunder følger vores privacy policy, som du kan læse, hvis du gerne vil vide mere om hvorfor og hvordan vi sikkert behandler dine personoplysninger.

Herunder finder du  version 1 af persondatapolitikken dateret d. 22. maj 2018

Tilknyttet fil: Persondatapolitik (86 kB)

SÆRLIGT OM BUTIKSALG

Butikssalg: køb som er foretaget i vores butik, Luxo Living.

Ved butikssalg byttes varen inden 30 dage, enten kan beløbet udbetales eller udstedes et tilgodebevis på beløbet.

Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.

ER DE I TVIVL?

Skulle du have nogle spørgsmål eller andet så kontakt os endelig. Du kan kontakte os pr. Telefon.: + 70 22 32 92 eller via mail info@luxoliving.dk

COOKIES

På luxoliving.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Læs mere om Cookies her

LOGSTATISTIK

Vi bruger en logstatistik på luxoliving.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere luxoliving.dk.  

GENNERELLE OPLYSNINGER

Juridisk navn: Luxo Living A/S
Organisationsform: Aktieselskab
CVR. Nr. 40447385
Adresse: Skolegade 7, 7400 Herning
E-Mailadresse: info@luxoliving.dk
Telefonnummer: 70223292
Etableringsår: 2007

OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER

Har du handlet hos os, og i den forbindelse har købt et produkt du ikke er tilfreds med, så er du altid velkommen til at kontakte os pr. mail eller telefon, du kan skrive til os på info@luxoliving.dk eller ring på telefon +45 70 22 32 92.

Som forbruger har du også altid mulighed for, at indgive en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via https://www.forbrug.dk/

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/... .Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@luxoliving.dk

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

Til: Luxo Living
Skolegade 7
7400 Herning
Tlf: 70 22 32 92
info@luxoliving.dk

Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer:



Bestilt den:  
Modtaget den:

Navn:

Adresse:

Underskrift:

Dato: