Handelsbetingelser

Her finder du handelsbetingelserne for køb hos luxoliving.dk. Alle betingelser er samlet på denne side, så du nemt kan få et overblik over dine lovmæssige rettigheder samt de særlige betingelser vi tilbyder dig som kunde.

FRAGT & LEVERING (Fri levering ved køb over DKK 499,-*)

Luxo Living leverer alle ordre fra dag til dag på hverdage, hvis du har afgivet bestilling før kl. 15.00 og at de(n) bestilte varer er på lager. Skulle varen modforventning ikke være på lager, modtager du besked med det samme.

Hos Luxo Living betaler du ikke nogle gebyrer til ekspedition eller betalingsgebyrer.

Vi har sammensat nogle fragtmuligheder, som er hurtige, billige og fleksible. Du har mulighed for at vælge den fragtmetode, der passer dig bedst. Du kan vælge mellem følgende.

Levering til valgfrit udleveringssted - GLS Pakkeshop (39,- gratis over 499,-)

Vælg udlevering til et valgfrit udleveringssted, det er nemt og billigt. Du kan vælge mellem mange forskellige muligheder, vælg denne mulighed og skriv dit postnummer ind, så får du alle de muligheder der er for steder hvor pakken kan afhentes i dit område. Hvis du indtaster dit mobiltelefon nummer, så modtager du en SMS med info når pakken er klar til afhentning.

Levering til Erhverv - GLS Erhvervspakke (39,- gratis over 499,-)
Spar penge og undgå en tur på posthuset, få pakken sendt direkte til dit arbejde.

Levering til Privatadresse (59,- gratis over 899,-)
Post Nord leverer pakken direkte hjem til dig. Vær opmærksom på at hvis du ikke er hjemme når Posten er der, skal du selv afhente pakken på posthuset.

Afhentning på vores lager (gratis uanset beløb)
Du kan også vælge at afhente din ordre I vores lager i Herning. Vælger du denne metode er det gratis, og vi sender en mail eller SMS når pakken er klar til afhentning. Pakken kan afhentes i tidsrummet kl. 08.00-16.00. mandag til fredag.

Ved bestilling af møbler, skrøbelige produkter samt større varer, så forbeholdes retten til at sende ordren med f.eks. fragtmand. Dette koster kr. 149,- Bemærk at fragtmanden leverer alle varer ved fortovet. Så ønskes der hjælp til at få forsendelsen løftet ind, så er det noget man som kunde selv skal sørge for.

Ved levering med fragtmand, er det muligt at tilkøbe indbæring for kr. 399,- (dog max. 4. sal)

Bemærk at der ved levering med fragtmand til ikke brofaste øer vil der blive opkrævet ekstra gebyr på fragten - dette beregnes når ordre er afgivet, og du vil få info herom kort derefter.

* Ved levering af møbler og større produkter tilbyder vi ikke gratis fragt. Gratis levering over 499,- gælder kun fragtmulighederne, valgfrit afhentningssted samt forsendelser til erhverv. Pakker med omdeling betegnes som en ekstra service og koster 59,- Er dog gratis ved køb over 899,-

Levering med fragtmand
Større møbler kan grundet størrelse og skrøbelighed kun leveres med fragtmand. Forsendelser af denne type kan ikke leveres til pakkeshop, men kun til privat- eller erhvervsadresse. Ved leveringer med fragtmand, vil du blive kontaktet direkte af transportøren angående tidspunkt for levering. Levering med fragtmand gælder kun til brofaste øer, ved levering til ikke brofaste øer vil der blive pålagt ekstra gebyr for levering, vi kontakter dig og oplyser gebyrets størrelse.

Leveringstider
Bemærk venligst at leveringstiderne er vejledende i forhold til den leveringstid, som den pågældende leverandør har oplyst os. Det kan forekomme, at enkelte varer er i restordre, så leveringstiden kan tage længere tid end oplyst. Vi kontakter dig hurtigst muligt med en opdateret leveringstid, så snart vi har denne tilgængelig.

Bestilling/Køb af varer

På Luxoliving.dk kan du handle 24 timer i døgnet, 365 dage om året. Når du har fundet den eller de varer, du ønsker og har placeret den i indkøbskurven, skal du udfylde dine personlige informationer, bla. navn, adresse, e-mailadresse og betalingsinformationer. Når du har gjort dette, vil du modtage en bekræftelse af din bestilling pr. e-mail.
Så snart din ordre er klargjort til afsendelse, vil du modtage mail/SMS med info omkring din ordre, det er her du får oplyst dit personlige pakkenummer, så du kan følge pakkens vej til dig. Luxoliving.dk trækker først betalingen for dit køb, når varen afsendes fra vores lager.

Hvis du har yderligere spørgsmål vedrørende køb af varer hos Luxoliving.dk, eller hvis du ønsker personlig betjening og vejledning, så er du altid meget velkommen til at kontakte os på telefon 70223292 eller skrive til info@luxoliving.dk.

BETALING

Hos Luxoliving.dk kan du betale med betalingskort som Dankort, VISA og MasterCard – det er også muligt at betale med MobilePay. Beløbet vil først blive trukket på din konto, når varerne afsendes fra vores lager. Alle priser hos Luxoliving.dk er angivet i DKK og er inklusiv 25% moms.

RETURRET/FORTRYDELSESRET

Hos Luxoliving.dk yder vi 30 dages fuld returret gældende fra den dag du modtager din ordre. Ved returnering bedes du oprette en retursag via vores hjemmeside, dette gøres her: luxoliving.dk/retur

Bemærk at hvis du har modtaget din ordre med fragtmand, så kan du IKKE sende den retur med GLS eller Post Nord – der vil du skulle benytte fragtmand. Du kan selv tage kontakt til et fragtfirma, men vi vil også gerne være behjælpelige med at finde en fragtmand for dig, kontakt blot kundeservice på info@luxoliving.dk, så kan vi oplyse prisen på returforsendelsen via fragtmanden.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig og original emballage og samtidigt uden skader (ingen skrift eller unødvendig brug af tape på original emballage). Benyt venligst kun klar tape.
Forkert eller uforsvarlig indpakning vil kunne medføre fragtskader med den konsekvens, at vi afviser kravet, så husk endelig at være omhyggelig. Du er altid velkommen til at kontakte os for råd og vejledning vedr. returneringen.

Varen sendes retur til:
Luxo Living
Hammershusvej 8
7400 Herning

Det er vigtigt, at dit ordrenummer fremgår på pakken.
Ordre skal sendes retur til Luxo Livings adresse. Pakker der afsendes til pakkeshops eller posthuse bliver ikke afhentet.

Udvalgte varer vil grundet deres størrelse og vægt ikke kunne returneres med GLS og Post Nord. Dette gør sig gældende for store, tunge eller på anden måde uhåndterlige varer. Disse varer er leveret med en fragtmand, og de skal retur på samme vis. Udgiften for returnering af denne type varer er typisk høje, vi har dog forhandlet nogle priser hjem via vores samarbejdspartnere, og du er velkommen til at kontakte os for et muligt overslag på, hvad netop din forsendelse vil koste.

Varer der returneres pr. efterkrav, eller som sendes uden porto vil blive nægtet modtagelse af Luxoliving.dk

RETURNERING

Skulle du fortryde dit køb, er det rigtig nemt at returnere varen tilbage til os.
Du skal udfylde din returneringwww.luxoliving.dk/retur og sende din vare retur til os. Varen skal sendes senest 30 dage efter modtagelse.  
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt uden omdeling.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind i original emballage og tilstand, som da du modtog dem. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Er varen prøvet udover beskrivelsen herover, betragter vi den som brugt, og du vil ved fortrydelse af købet kun få en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Ønsker du at returnere varer som eksempelvis møbler, der i kraft af deres volumen ikke kan sendes med normal post, anbefaler vi, at du kontakter et fragtfirma til returnering af dine varer.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis beløbet på varerne tilbage. Er der tale om værdiforringelse hæfter du for dette, og det fratrækkes købsbeløbet.
Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, refunderer vi hele betalingen; herunder leveringsomkostninger - medmindre der er tale om ekstra omkostninger som følge af eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder.

Vi gennemfører tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb, medmindre andet er anført i returneringen. Vi kan tillade os at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur hos os, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

REKLAMATIONSRET

Der ydes altid 24 måneders reklamationsret, på produkter købt hos Luxoliving.dk – i henhold til købeloven. Oplever du, at en vare har fejl eller mangler, tilbyder vi at få den repareret, ombyttet eller giver et afslag i prisen. For at kunne benytte sig af reklamationsretten er det en nødvendighed, at fejlen/manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug.

Har du modtaget en vare med fejl/mangler, så kontakt os på info@luxoliving.dk – her skal du beskrive fejlen eller manglen, samt oplyse ordrenummer. Derudover skal du vedhæfte billeder, der viser fejlen/manglen. Dette skal gøres indenfor rimelig tid efter modtagelse.

PERSONDATAPOLITIK

Luxo Living indsamler og behandler en række personlige oplysninger om dig.

Herunder følger vores privacy policy, som du kan læse, hvis du gerne vil vide mere om hvorfor og hvordan vi sikkert behandler dine personoplysninger.

Herunder finder du  version 1 af persondatapolitikken dateret d. 22. maj 2018

Tilknyttet fil: Persondatapolitik (86 kB)

Handelsbetingelser

Den forventede leveringstid fremgår på varen, skulle der være afvigelser i forhold til den oplyste leveringstid, vil du blive kontaktet herom.

Du bedes kontrollere pakkens indhold ved modtagelse samt før eventuel montering. Hvis dette ikke er sket inden for rimelig tid (2-4 dage) efter modtagelse, kan luxoliving.dk ikke holdes ansvarlig for skader. Du bedes samtidigt tjekke for mangler, og om det er den/de korrekte varer, du har modtaget. Hvis pakken og/eller indholdet er beskadiget, når du modtager det, skal du kontakte vores kundeservice. Du skal sende en mail med info om fejl/mangler, dit ordrenummer samt billeder af fejlen. Din reklamation vil herefter blive håndteret af vores kundeservice hurtigst muligt.

COOKIES

På luxoliving.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Læs mere om Cookies her

LOGSTATISTIK

Vi bruger en logstatistik på luxoliving.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere luxoliving.dk.

GENNERELLE OPLYSNINGER

Juridisk navn: Luxo Living A/S
Organisationsform: Aktieselskab
CVR. Nr. 40447385
Adresse: Hammershusvej 8, 7400 Herning
E-Mailadresse: info@luxoliving.dk
Telefonnummer: 70223292
Etableringsår: 2007

OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER

Har du handlet hos os, og i den forbindelse købt et produkt, du ikke er tilfreds med, er du altid velkommen til at kontakte os pr. mail eller telefon.
Du kan skrive til os på info@luxoliving.dk eller ringe på telefon +45 70 22 32 92.
Som forbruger har du altid mulighed for, at indgive en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via https://www.forbrug.dk/
EU-Kommissionens online klageportal kan også̊ anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her: https://ec.europa.eu/odr .
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@luxoliving.dk

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

Til: Luxo Living A/S
Hammershusvej 8
7400 Herning
Tlf: 70 22 32 92
info@luxoliving.dk

Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer:



Bestilt den:  
Modtaget den:

Navn:

Adresse:

Underskrift:

Dato:

Værdiforringelse (jvf. e-mærkets guide)

Hvis forbrugeren har brugt varen er det lig med en værdiforringelse.
Håndterer forbrugeren varen, udover hvad der er normalt tilladt i en forretning, er varens værdi forringet. Luxoliving.dk har ret til at fratrække værdiforringelsen fra returbeløbet. Værdiforringelsen beregnes som forskellen mellem varens salgspris og varens markedspris ved salg efter tilbageleveringen.

Markedsprisen skal forstås som varens værdi i detailsalg fra netbutik til forbruger, og ikke ved salg mellem netbutikker eller mellem forbrugere.

I visse tilfælde har varer, på baggrund af brugen, ikke længere nogen værdi. Du har i disse tilfælde ikke krav på at få købesummen retur.

Emballagen kan spille en rolle for værdiforringelsen. Åbner, beskadiger eller mister du emballagen, kan der være tale om en værdiforringelse. Har emballagen betydning for varens værdi ved gensalg, må prisen for ny emballage fratrækkes.

Gavekort og rabatkoder

Du kan købe et gavekort til luxoliving.dk på hjemmesiden. Gavekortet er gyldigt i 3 år fra udstedelse dato. Gavekortet kan ikke udbetales som kontanter.
Rabatkoder og andre rabatter kan ikke kombineres med andre fordelskort eller lignende – og kan endvidere ikke benyttes på i forvejen nedsatte varer eller gavekort.

Forebehold

Luxoliving.dk tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl, stavefejl, ændring i leveringen fra vores leverandører samt forsinkelser, som luxoliving.dk ikke kan kontrollere.
Har du bestilt en speciel produceret vare hjem, kan det ved annullering/returnering heraf være forbundet med et gebyr. Gebyret kan variere alt efter hvilken varer samt leverandør det vedrører.

Er du i tvivl?
Så kontakt os endelig, vi er klar til at hjælpe.
Skriv til os på info@luxoliving.dk eller ring på tlf: 70223292.
Fragt fra kr. 39,-
Hurtig levering
30 dages retur
Vi ombytter med et smil